Ny Alphakurs 5 februari

Alpha är en kurs för dig som är nyfiken på kristen tro. Den vänder sig både till dig som kallar dig kristen och till dig som är nyfiken och vill veta mer. Det är högt till tak att diskutera och ingen fråga är för dum för att ställas.

Vi varje tillfälle håller vi på ungefär två timmar och upplägget är i korthet: Vi äter något enkelt tillsammans, vi ser en film och vi samtalar.

I vår församling har vi genomfört ett antal Alphakurser genom åren och nu är det dags igen.

Vi planerar att dra i gång måndagen den 5 februari kl. 18.30 (Samlingarna kommer att vara på måndagar). Ledare denna gång är Lilian Arvidsson och Mattias J Fröding. Vill du själv delta eller känner någon som kan vara intresserad ta då kontakt med Lilian (076-811 12 80) eller Mattias (073 347 50 58, mattias.froding@sunnemissionskyrka.se).